Belilah Novel Aku!!!!

Sunday, July 15, 2007

KESUSASTERAAN : MALAYSIA, TANAH AIRKU....

Aku nak bersastera sikit. Walaupun aku budak sains tulen masa sekolah menengah, aku boleh jugak bersastera. Aku nak bersajak pasal negara kita yang tercinta, MALAYSIA


DI BUMI MALAYSIA

AKU ANAK MALAYSIA

DI LAHIRKAN DI BUMI MALAYSIA

AKU MENGHIRUP UDARA MALAYSIA

AKU DI SAMBUT OLEH SEORANG BIDAN BERBANGSA MALAYSIA

AKU DI LAHIRKAN SEBAGAI WARGANEGARA MALAYSIA

AKU DI BESARKAN DI MALAYSIA

AKU MEMANDANG LANGIT BIRU MALAYSIA

AKU BERLARI-LARI DI BUMI DAN RUANGAN MALAYSIA

PELUH KU MENITIS DI BUMI MALAYSIA

AKU BERGEMBIRA DI BUMI MALAYSIA

AKU MENUNTUT ILMU DI BUMI MALAYSIA

DI SEKOLAH-SEKOLAH YANG TERSERGAM INDAH DI MALAYSIA

DI AJAR OLEH CIKGU-CIKGU DARI MALAYSIA

AKU BERUNTUNG MENJADI BANGSA MALAYSIA

AKU BELAJAR REALITI HIDUP DI BUMI MALAYSIA

TIDAK SEMUA INDAH DI BUMI MALAYSIA

ADA YANG MANIS ADA YANG PAHIT DI BUMI MALAYSIA

AKU MENJADI SEMAKIN MATANG DI BUMI MALAYSIA

AKU SAYANGKAN BUMI MALAYSIA

AKU MEMULAKAN HIDUP DI BUMI MALAYSIA

DAN AKAN KU AKHIRI HAYAT KU DI BUMI MALAYSIA

AKU SAYANGKAN BUMI MALAYSIA KU

AKU CINTAKAN BUMI MALAYSIA KU

TETAPI AKU BENCI SKUAD BOLA SEPAK MALAYSIA

MACAM SAMPAH YANG SIA-SIA

HARAP JE MAIN DI BUMI MALAYSIA

TAPI KENA BANTAI 5-0 JUGAK

MACAM BUDAK TADIKA MAIN

AKU BENCI SKUAD BOLA SEPAK MALAYSIA

AKU BENCI....

AKU TAK SABAR-SABAR NAK TUNGGU ENGLISH PREMIER LEAGUE START

LIVERPOOL FOREVER

YOU'LL NEVER WALK ALONE...

FAM, kamu semua faham maksud sajak di atas. Ni bukan mewakili isi hati aku sahaja, taip setiap hati rakyat BUMI MALAYSIA. FAHAM????

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...