Belilah Novel Aku!!!!

Thursday, November 29, 2007

BERBUAL DENGAN GADIS SAMBIL MENUNGGU BAS YANG TAK KUNJUNG DATANG

(entri ini juga ada sedikit ciri-ciri pemerhatian)

Kisah terjadi minggu lepas, bila aku balik dari Summit Batu Pahat. Aku melepak di Bus Station Batu Pahat, menunggu bas untuk pulang ke rumah. Aku tiada kenderaan jadi semua pergerakan aku di lakukan dengan menaiki bas atau berjalan kaki.

Aku menunggu bas pada pukul 3:40 petang. Ada 2 orang mak cik tua dan sekumpulan 5 orang budak sekolah (lelaki) yang belum cukup masak dan empuk pemikiran dan tingkah lakunya sedang memekak dan cuba mengurat awek-awek yang lalu di hadapan mereka dengan gaya yang agak bodoh dan menjengkelkan (budak-budak belo) juga sedang menunggu bas yang sama dengan aku.

10 minit aku tunggu, bas masih belum tiba. Aku rileks lagi. Tiba-tiba aku nampak seorang gadis berjalan ke arah kawasan kerusi tempat aku menunggu bas tersebut.

Dia duduk jauh dari aku. Lebih kurang 2-3 minit kemudian, dia bangun dari tempat duduknya. Mungkin tak tahan dengar kebisingan yang di buat oleh budak-budak belo. Lebih best lagi ada sesetengah budak-budak belo itu mencuba untuk tackle gadis ini. Dia kemudian duduk betul-betul sebelah aku.

Aku perhatikan gadis itu. Kulit putih melepak. Amoi rupanya. Memang putih betul kulitnya. Rambutnya agak panjang juga. Diwarnakan dengan warna merah pada hujung rambut.

Aku memerhatikan pakaian yang di kenakan oleh gadis itu. Skirt jeans pendek paras lutut. Nampaklah betis nya yang putih dan licin. Aku tahu berdosa merenung aurat perempuan lama-lama tapi kepala dan mata ini tak mahu berpaling jua. Ya! Aku sedang di kuasai syaitan.

Dia tidak pakai baju...... Tapi pakai singlet (hehe..apa yang korang pikir ha?) Singlet putih Jenama Ed Hardy. Hannah Tan dan Andrea Fonseka macam suka baju jenama ini sebab ada beberapa kali aku lihat gambar mereka memakai baju jenama ini.

Singlet yang di pakai gadis itu memang seksi, ternampak sedikit "lurah dendam" nya.. Hehe.. singlet itu juga agak ketat dan menampakkan susuk badannya. Nampak bentuk ..ehem..buah dadanya yang agak besar tu.

Aku lihat lengan kirinya. Ada tatoo. Tatoo yang memang sama dengan tatoo seorang penggusti WWE, Shawn Michaels. Peminat setia Shawn Michaels agaknya.

Secara mendadak gadis itu berpaling ke arah aku. Aku terkejut dan segan. Bukan apa, segan jika dia perasan aku merenung buah dadanya agak lama.. Hehe.. Nak buat macam mana. Dah tayangan percuma.

Sejurus kemudian gadis itu mengeluarkan rokok. Kemudian bertanya kepada aku, "Bro, ada api tak?"

Oh, melayu rupanya. Aku menggeleng sahaja. Dia kecewa. Dia terus menyimpan kembali rokoknya. Keadaan menjadi hening semula. 2 orang mak cik yang turut menunggu bas di situ asyik merenung gadis tersebut lalu mengumpat dia. Tapi umpatan mereka tu agak kuat. Aku dapat dengar beberapa perkataan umpatan mereka seperti budak tak de maruah, hilang akal agaknya budak ni, memang aku tak terima kalau nak kawin dengan anak aku.

Dan kalau aku dapat dengar, tidak mustahil gadis itu juga akan terdengar. Aku merenung muka gadis itu. Aku mahu lihat reaksi gadis tersebut. Tiba-tiba dia berpaling ke arah aku:

Gadis: Yeah. I know what you thinking. Saya dah biasa kena umpat macam ni. I dont care what other people says...

aku: Owh..

(diam kejap sebab tak tahu nak cakap apa)

Aku: Lawa tatoo tu. Buat kat mana?

Gadis: Hei. Ini bukan tatoo betullah. Ini just tatoo tampal lah.

Aku: Owh, nampak real.

Gadis: Walaupun saya pakai seksi, tak semestinya saya ni jahat sampai nak bertatoo betul-betul pulak. Saya tau juga larangan agama. Walaupun saya dress-up macam ni, at least I'm still virgin. Tak macam sesetengah perempuan yang hipokrit. Pakai tudung. Ada sesetengah tu tudung labuh lagi. Tapi semua tu dah tak de dara. Am I right?

Aku: Ah, betul kot.

Gadis: Bukan betul kot. Memang betul. Pakai je tudung. Perangai mengalah kan aku yang seksi ni. Pergi semak, beromen dalam hutan dengan balak masing-masing. Pastu bodoh bagi balak dia rakam aksi sumbang tu. Keluar la internet, video-video gadis bertudung tengah blow job batang balak masing-masing.

Aku: Tapi tak semua diorang perangai macam tu. Ada yang pakai tudung memang baik.

Gadis: So am I. Ingat kitaorang yang seksi ni semuanya jahat.

Emo sungguh gadis ini. Tapi tidak mengapa. Emo tu trend sekarang. Keadaan menjadi senyap. Aku mati akal. Baik aku diam. Kenapa lah jadi macam ni pulak perbualan kami. Tiba-tiba dia bersuara lagi:

Gadis: Nama saya Maria. You can call me Maria or Mary. You?

Aku: Amirul. Panggil la mirul. Tak pun Am.

Tukar nama gadis ke Maria.

Maria: Buat apa sekarang? Dah kerja or still study? How old are you?

Banyak pulak tanya dia ni

Aku: Belajar. Kat UiTM Segamat. Umur 23

Maria: Oh. You are older than me. I should call you abang

Aku: Eh, tak payah la. Panggil Am je (dalam hati sebenarnya gembira juga kalau dia panggil aku abang... Hehe...)

Maria: I'm only 19. Still young. Selalu buat mistake.

Aku: Biasalah. Teenagers.

Maria: Yeah. Your right. Tinggal dekat mana ni?

Aku: Taman Seri Penggaram. Maria?

Maria: Tak jauh pun dari your house. Taman Bukit Perdana. Actually, saya baru pindah sini dalam 3 month. Sebelum ni I duduk KL. Sorry to say but sini agak membosankan.

Aku: Biasalah. Maria dah duduk KL. Bila pindah bandar kecik macam Batu Pahat ni, memang rasa bosan pun. Saya pun rasa bosan juga kadang-kadang sebab ramai member dah tak de kat sini.

Maria. Yeah. Maybe I Boring sebab tak de kawan kat sini.

Kami terus berbual tanpa menyedari jam sudah pukul 5:45 petang dan bas masih tak kunjung tiba. Kemudian baru kami di beritahu yang bas rosak dan tiada bas untuk pulang ke rumah. Akhirnya aku dan Maria pulang bersama-sama menaiki teksi. Teksi berhenti di rumah aku dahulu jadi aku tak dapat melihat rupa paras rumah nya.

Sejak hari itu aku sering jumpa Maria. Bukan jumpa, tapi terserempak. Dia sering merayap di taman aku dengan menaiki skuter bersama seorang budak perempuan kecil yang di boncengnya.

Aku seronok berbual dengan Maria. Dia mengingatkan aku kepada seorang kawan perempuan aku semasa aku belajar di Politeknik. Cara dia berfikir dan bertutur memang sama dengan Maria. Aku amat seronok berkawan dengan dia. Sporting and open minded. Owh... Aku betul-betul merindui masa lampau.

16 comments:

aria ayumi said...

ingatkan maria tu chinese. melayu rupanya. adehh.

erm.. ade btlnya jugak ape yg die ckp tu. kdg2 tu kite pun terkejut bile tgk yg muka baik, pki tudung tp.. btw, tak sume mcm tu kan amie.

err.. xpe ke kite panggey "amie" ni? tak bese lak nak tukar pd "mirul" atau "am".

zuriaf said...

hahaha...kau memang nakal bro..memang nakal..huhu...

rindu masa lampau eh..keisan..

azrul said...

aku cuma nak cakap satu je..
NASIB BAIK NAMANYA BUKAN NADIA, hehehheeeee... (merujuk kepada entri misteri mimpi nadia)

azrul said...

erk, tambah sikit, sebenarnya betul kata maria tu, kita yang terlalu pandang pada luaran tak tahu apa-apa tentang dalaman.. tak pakai tudung je kite cop jahat.. memanglah dosa, tapi mata kita tak nampak smeuanya.. so treat everyone equally.. abis cerita..

RiZuAn@Bulus-san said...

betul la ape die ckp tu...
mak cik tu nak mengumpat plak
tgk anak sndri, baru tgk anak org lain.... aku tak suke org camtu. mcm anak die baik sgt! huh!

Puaka Petaka said...

manusia ni jenis tak pas hati tau....
tak pernah cukup dengan apa yang ada.....

aku setuju dengan bulusan.......
dont judge the book by its cover.

kenal dulu baru nilai.....
ini tak. baru tengok sekali, tu pun dari jauh dah mula nak mengumpat.....

ni la sikap melayu yang tek pernah nak maju. Sebagai orang melayu memang aku bengang dengan bangsa aku sendiri yang tak pernah nak bersikap berani untuk benar. Semua nak ikut orang. Dan yang orang tu pun sama bodoh macam dia.

Tak dapat nak complain. Kira besar rahmat la dapat jugak sikit daripada tak dapat langsung......

Hujan Malam said...

ble org ckp org pkai tdung bukan baik pn rs bsalah plak pkai tudung..mcm..free hair lagi baik dr pkai tdg plak..
P/s: Cinta sudah beputik ya?hehe

inah said...

ade org dah angau yek..lalalalalal

inah said...

nak tambah skit..aku x setuju ngan maria..bg aku..kalo dia rasa diri dia baik..jangan la pakai seksi..aku x nafikan citer budak bertudung bodoh yang g buat benda sumbang ngan balak dia pastu tersebar di internet..ya mmg wujud..

ini yang dinamakan sbb nila setitik, rosak susu sebelanga..

bg aku..kalo ko muslim..ko praktik la the best way..jgn nak ngata org lain..kalo kita yg bertudung x tunjuk role model yg baik..camne nak berdakwah pd org lain..

Rasulullah dulu menggunakan metod role model sebagai asas dalam dakwah..sbb tu islam tersebar sehingga ke seluruh dunia..

kita??

hanya merosakkan agama..

ingat kawan2..jangan menjadikan ayat tiada paksaan dalam beragama sebagai alasan bodoh anda!!

sorry..ter emosi =)

*heartbeat* said...

baca je komen-komen kat sini. :D

M1N4M1 said...

alah makcik2 biasala suka bercakap-cakap bila tgk anak org lain skit dr anak dia..yeker anak dia lain? haha

aremierulez said...

aria..
panggil la ape je asalkan jgn pnggil nama bkn2 plak...

zuriaf...
bukan nakal..naluri lelaki..hehehe..
masa lampau aku dulu best beb.. aku banyak member yg gila2 dan satu kepala...

azrul..
kalau nama dia nadia...huhu..tapi maria ni bukan taste aku la.. untuk bkawan je...
treat everyone equally...aku suka ayat ni...

rizuan..
kata2 kau mengingatkan aku kepada jiran taman aku..suka mengumpat anak orang tapi anak sendiri hancus..

puaka petaka.,..
kalau nak cerita pasal sikap bodoh dan mundur orang melayu memang banyak...50 entri pun belumtentu boleh habis...
budaya umpat perlu di hapuskan dgn segera...

hujan malam...
jgn sebab entri ni kau free hair lak lepas ni...bukan semua yg pakai tudung tu jahat..cuma yang selalu sangat keluar internet je...balik2 muka tu je..

inah..
aku tak anggau... maria cuma taste aku untuk berkawan je..

betul juga tu.. tapi kadang2 aku ada terfikir dan terdengar orang kata.... bertudung ni sekarang cuma fesyen je? betul ke?

heartbeat..
nape tak mau komen pula, cikgu? gambar ape yang kau pakai untuk profile kau tu...

m1n4m1...
ah..kot-kot anak dia pun sama je..

wikwiki said...

teringat pulak aku maria ni kat amirul1...sama lah tu..pendirian dia lah..apa kaw pikir ha!!tp darjah keseksi-an mcm tetap sama..kekekeke

aremierulez/Amirul said...

wikwiki....
tak...
maria lg seksi dr amirul 1 kau tu...
serius!!!

wikwiki said...

shit..lau maria lagi seksi dari amirul1..perghh...giler seksi arr..

nak tnggu taun bile kau nih sedia hah??

ingat..peluang hnya sekali..lau leh reset lain arr..hahaha

aremierulez/Amirul said...

nnt la yan..
bnyk bende nk pikir la...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...