Belilah Novel Aku!!!!

Wednesday, February 13, 2008

AND I ALWAYS THINKING ABOUT THE FUTURE...

Minggu ini aku agak sibuk sedikit. Tetapi aku sempat jua mencuri masa untuk menaip entri ini.

Parlimen baru saja di bubarkan tengahari tadi. Ini bermakna pilihanraya sudah dekat. Kemungkinan besar pilihanraya akan di langsungkan pada 1 Mac 2008, yang aku dengar melalui rumours la...

Jadi, aku akan pergi membuang undi untuk pertama kali dalam hidup aku. Ini bukanlah perkara yang besar sangat, tetapi aku terasa sedikit teruja juga.

Ok, malas mahu cerita pasal politik.

Sebenarnya sejak kebelakangan ini, aku selalu terfikir tentang masa depan aku sebelum tidur. Aku selalu terfikir dan terasa risau pasal masa depan aku. Aku sering rasa macam aku ni seorang yang tidak punya masa depan.

Pernah tak kamu terfikir sedemikian rupa? Adakah benda ini normal bagi seseorang? Adakah ini cuma mainan perasaan?

Macam mana kalu betul? Aku sekarang berumur 24 tahun dan masih belajar dan belum bekerja. Adakah kamu rasa aku ni seorang yang dah lewat sangat umurnya untuk masih bergelar seorang pelajar dan masih belum bekerja?

Macam-macam yang aku fikir kan. Abang aku berkahwin semasa berumu 26 tahun sedangkan aku semasa umur 25 tahun nanti baru mahu cari pekerjaan.

Benda-benda ini sering bermain di benak pemikiran aku dan sering membuat kan aku risau tak tentu hala.

Adakah aku akan berjaya dalam kehidupan aku walaupun aku lambat memulakan alam pekerjaan nanti? Entah la....

Only time will tell.............

5 comments:

wandai said...

usia, bagi aku tidak beerti apa2, selain daripada angka semata2..
tiada yang benar2 terlewat, melainkan kalau kau di ambang maut laa~

aremierulez said...

wandai..
ambang maut tu bukan terlambat lagi dah...
tu tak de harapan namanya..

luccadjiwa said...

alaa... ok ape tu.. 25 tu muda lg tau... sempatnye kumpul duit utk kawin umur 26.. janji ko jgn beli keta dulu..

Puaka Petaka said...

umur tu hanya angka.....
Aku suka ayat tu.....

bukan semua orang dewasa mampu berfikiran matang......
dan ada juga orang yang masih belum umur 20 tetapi mampu buat keputusan yang drastik.....

Aremirulez,

Allah berfirman,
1 pintu rezeki aku tutup keatas hambaku,
9 lagi aku bukakan kepadanya.

Aku tidak akan ubahkan nasib sesuatu umat selagi dia tidak ubah untuk dirinya.


Peluang dan kemampuan untuk tumpu sepenuh perhatian kepada belajar ni datang sekali saja. jangan sia-siakan. Banyak rezeki kat luar tu. cuma ko kena cari saja......

aremierulez said...

luccadijiwa..
tapi kalau tak beli keta susah jugak...sbb aku ni skang belajar course marketing..
kalau aku kerja yg berkaitan marketing, mesti nak guna keta kan?

puaka petaka...
betul juga kata kau...
maybe rezeki aku akan datang dlm bentuk yg lain pula...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...