Belilah Novel Aku!!!!

Wednesday, February 20, 2008

KEGEMBIRAAN KE ATAS KEMENANGAN LIVERPOOL FC DAN JUGA HAMPIR MENDAPAT MALU DI DEPAN AWEK KERANA MAMAI

Rembatan Steven Gerrard yang memberikan kemenangan mutlak ke atas Liverpool

Stevie G meraikan gol kemenangan tersebut

Setelah agak tidak besemangat untuk menyokong dan menonton perlawanan siaran langsung yang melibatkan Liverpool FC, akhirnya aku berasa ceria kerana Liverpool FC berjaya membuat kejutan dengan mengalahkan johan Liga Itali, Inter Milan 2-0.

Kredit harus di berikan kepada semua pemain Liverpool yang memberikan komitmen yang begitu baik sepanjang 90 minit.

Gol Steven Gerrard memberikan kelebihan 2 gol ketika berkunjung ke Stadium San Siro 3 minggu lagi.
----------------------------------------------

Ok. Cukup pasal Liverpool FC. Kembali ke kisah kehidupan aku yang membosankan.

Walaupun aku ada menghatar entri yang mengatakan aku akan kurang post entri kerana sibuk dengan test dan presentation, tetapi nampaknya aku telah menipu sekarang. Aku tetap menaip entri. Tension pula asyik mahu fokus pada test semata-mata.

Oleh kerana test aku yang akan datang pada hari khamis petang dan aku cuma perlu study 2 bab sahaja, aku meluangkan masa untuk menonton perlawanan bola sepak melibatkan Liverpool FC dengan Inter Milan yang berlangsung pada pukul 3:45 pagi tadi.

Aku tidak tidur malam itu untuk menunggu perlawanan tersebut. Aku berasa berbaloi kerana Liverpool berjaya menang dan menunjukkan antara aksi terbaik musim ini.

Jadi, aku pergi ke kelas dalam keadaan sedikit mamai (sedikit pening akibat tak cukup tidur). Aku tidak risau kerana kelas aku pada hari ini cuma presentation di mana aku boleh tidur di belakang tanpa di ganggu.

Sekali kelas aku batal pulak. Aku pun tidur di bilik kawan aku di kolej. Aku bangun balik pada pukul 11:45 pagi kerana aku berjanji hendak pulang ke rumah dengan kawan aku pada pukul 12:00 tengahari.

Aku masih berada dalam keadaan separuh mamai. Masih liat mata aku ini. Rasa mengantuk masih kuat melekat dalam kepala.

Kawan aku berhenti di pondok guard untuk mengambil Kad NR, kad yang menunjukkan bukti sebagai pelajarUiTM yang duduk di rumah sewa.

Aku pun keluar dan mengambil Kad NR kerana kawan aku, Apeng, dah ambik awal-awal lagi.

Selepas mengambil kad tersebut, aku pun cepat-cepat lari ke arah kereta Apeng. Tanpa aku sedari, rupa-rupanya aku telah pergi ke kereta seorang awek yang memandu kereta Wira.

Aku hampir-hampir membuka pintu kereta awek tu. Aku siap dah pegang handle pintu kereta awek tu dan hampir membukanya. Nasib baik aku cepat-cepat tersedar dengan kesilapan aku tersebut. Muka awek itu agak terkejut juga melihat aku hampir membuka pintu kereta dia.

Nasib baik aku tak masuk ke kereta awek tu, kalau tidak tercatatlah satu peristiwa yang memalukan di dalam hidup aku. Mungkin awek itu akan menjerit dan cakap aku mahu merogolnya dan aku kena tangkap dan kena buang universiti. Ah... Jauh sangat imiginasi aku ni....

Macam manalah aku boleh tak dapat bezakan kereta Proton Wira awek tu dengan kereta Mazda Apeng. Mungkin tahap mamai aku ketika itu agak tinggi seperti mat gian tengah high.

Seperti biasa, aku di gelakkan oleh Apeng dan roomate aku, Cendol, tanpa rasa belas kasihan.

Jadi, di harap kejadian ini menjadikan pengajaran kepada kamu. Kamu semua jangan tengok bola sampai tak tidur. Kamu semua jangan buat begitu, tapi aku tetap akan tengok bola lagi tak kira lah Liverpool lawan pukul berapa. Hehehehe.....

7 comments:

Apachai Hopachai said...

oi
malu tu oi
gile segan
mane nak letak muke
hahahhaha

aremierulez said...

bulus...
walaupun malu, tapi agak berbaloi juga... at least liverpool menang beb...hehehe

wandai-orientasi-sibuk said...

hahahaaaa
camner laa ley jadi camtu?
menarik~

aremierulez said...

wandai...
bagi aku, itu tak menarik. tp malu..

athena said...

oit, mane ade aku ketawa banyak2..ko gelak sendiri ade la..heehe

yginsaf said...

me x minat bola.. uhuhu

aremierulez said...

athena...
ade!! ko gelak kan aku...tak mengaku lak...

yginsaf..
bagus kau tak minat bola. at least kau tak kan dpt malu mcm aku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...