Belilah Novel Aku!!!!

Sunday, August 8, 2010

WOTS TOP TEN LIST: 10 Tanda Ramadhan sudah hampir

Tak sangka bulan Ramadhan hampir tiba. Rasanya baru 2-3 bulan lepas kita menyambut Hari Raya, sekarang Ramadhan datang lagi.

Ada yang gembira bila Ramadhan tiba kerana boleh dapat pahala lebih kalau rajin beribadat, atau boleh dapat untung dengang banyak kalau berniaga di Baazar Ramadhan.

Ada yang sedih bila Ramadhan tiba terutama sekali para perokok tegar sebab dah tak boleh merokok di siang hari.

Ok. Mari kita lihat, apa tanda yang menunjukkan yang Ramadhan semakin hampir kepada kita.

WOTS TOP TEN LIST: 10 Tanda Ramadhan sudah hampir

10. Mak bapak mula pening kepala buat budget untuk baju raya dan duit raya untuk anak-anak dan anak saudara yang lain.

9. Banyak rancangan masakan mula muncul dikaca TV. Dari chef celebrity hinggalah artis, semuanya pun nak memasak.

8. Tiba-tiba ramai yang pergi klinik dan hospital mintak surat gastric walaupun sebelum ini sihat waafiat.

7. Ramai orang mula mencari buku "Panduan Solat Sunat" di kedai buku kerana sudah lupa cara mengerjakan Solat Tarawikh. Selepas habis bulan Ramadhan, buku itu akan di letak bersepah-sepah sehingga hilang dan perlu membeli buku tersebut lagi tahun depan.

6. Bau tandas lelaki di tempat kerja/universiti kamu tiba-tiba kuat berbau rokok.

5. Rakan sekerja kamu yang berjantina lelaki bermuka letih sepanjang hari selalu sangat pergi tandas dan terus menjadi segar selepas keluar dari tandas.

4. Tugas mat despatch bertambah. Dulu tukang hantar surat. Sekarang kena tolong belikan makanan bagi yang tidak berpuasa.

3. Rakan sekerja kamu yang tidak pernah bertegur sapa dengan kamu tiba-tiba menegur kamu dengan berkata begini: "Kau dah beli kuih raya? Aku ada jual kuih ni. Boleh tempah dekat aku ni."

2. Orang Melayu yang bermuka iras-iras bangsa Cina (Chinese Look) mula belajar Bahasa Cina. Senang nak lepak di kedai kopi Cina.

1. Kamu ajak rakan sekerja kamu yang berjantina perempuan untuk lunch bersama kamu dan mereka berkata, "Saya puasa hari ni." Hmm.. Baru nak ganti puasa ya?

Selamat menyambut Bulan Ramadhan dengan hati yang tenang. Yang dah tua bangka tu, tak kan tak boleh puasa penuh kot?

Ok. Sekadar untuk survey sahaja. Vote jangan tak vote!!!





4 comments:

Hujan Malam said...

alamak..yg last tu betul..

aremierulez/Amirul said...

hahaha..
biase la tu

en_me said...

salam awal ramadhan bro.. ehehe

aremierulez/Amirul said...

same as you en_me

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...