Belilah Novel Aku!!!!

Wednesday, March 7, 2012

S.I.A.L.

Semasa aku menuntut di Politeknik Merlimau, pensyarah aku, Cik Nazila, bercerita tentang kisah lapangan terbang di sekitar dunia. Tentang bertapa besar, unik dan teknologi tinggi yang digunakan pada setiap lapangan terbang tersebut.

Cik Nazila sedang bercerita tentang Singapore International Airport (S.I.A.).

"Apa istimewanya S.I.A.? Ada sesiapa yang pernah pergi atau baca tentang S.I.A. ni?" Tanya Cik Nazila.

Senyap. Tiada yang mahu memberikan respond kepada pertanyaan tersebut.

"Aik? Tak kan kamu tak pernah baca apa-apa pasal S.I.A.?" Tanya Cik Nazila.

Sebagai pelajar yang cemerlang dalam hal-hal berfikiran tidak serius, aku pun dengan selamba menjawab:

"Kalau tambah huruf L kat belakang S.I.A., ia akan membawa maksud yang kurang baik, cik."

Senang bukan?

Jangan risau, aku tak kena denda apa-apa pun dari lecturer aku. Maklumlah, hero mana boleh kena denda. Ye dak?

P/S: Al-Fatihah kepada kawan baik Cik Nazila dan juga pensyarah kegemaran aku, Cik Nazimah.

4 comments:

ainluvyou said...

rindunye zaman poli...
rindu gak kat arwah, n lecturer2 politeknik merlimau...
jumpe gak blog abg senior saya..hehehe

Amirul (aremierulez) said...

Ain:

Tu la.

Bila nak buat reunion ni?

ainluvyou said...

Ape kate abg senior yg organize??ngehngehngeh

Amirul (aremierulez) said...

Ain:
Oh.. sangatlah busy. Tak mampu nak handle

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...