Belilah Novel Aku!!!!

Wednesday, April 11, 2012

Kerja dan Period

Sewaktu aku dan rakan sekerja aku melepak sambil menikmati sessi minum petang (mengeteh session), Shazwan (bukan nama sebenar) memulakan perbualan.

"Semenjak dah ganti boss baru ni, aku rasa dah tak bersemangat je nak pergi kerja. Tiap kali bangun pagi, mesti rasa malas nak pergi kerja. Kadang-kadang lepas bangun pagi tu, kepala dok ligat pikir alasan nak ambik MC pagi tu."

Osman (juga bukan nama sebenar) pun menjawab persoalan Sahzwan, "Kalau sampai tahap nak pergi kerja pun malas, aku rasa kau dah wajib cari kerja lain tu."

"Kalau lepas bangun pagi, kita rasa tak sabar-sabar nak pergi tempat kerja, itu nak kira macam mana pulak tu?" Tanya Jep pula. Ya, Jep itu bukan nama betulnya.

"Itu tandanya, kau kena gulingkan boss dengan segera. Kerja dan tempat kerja dah bersebati dalam diri kau." Jawab Osman.

"Kalau aku pulak, ada time lepas aku bangun tidur, aku rasa semangat betul aku nak pergi kerja. Tapi ada time pulak, aku rasa malas betul nak pergi kerja. Kalau macam tu, nak kira macam mana pulak?" Tanya Azza, bukan nama dalam kad pengenalan.

Dan aku pun mengambil peluang untuk menjawab, "Kalau masa kau bangun pagi dan kau rasa semangat nak pergi kerja meluap-luap, itu tandanya kau tengah normal. Kalau time kau bangun pagi tapi rasa malas nak pergi kerja, itu tandanya kau tengah datang bulan."

Logik bukan jawapan aku itu?

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...