Belilah Novel Aku!!!!

Monday, April 2, 2012

That Awkward Moment.... Reunion

Bila kita sudah menamatkan pengajian di sekolah dan universiti, kita akan membawa hala tuju kehidupan kita masing-masing. Kita akan mula bekerja (dan bertukar-tukar kerja untuk mendapatkan gaji yang terbaik), berkahwin, mendapat anak dan membina keluarga.

Dan pada masa itu, kamu mendapat undangan untuk menghadiri majlis reunion bersama rakan sekolah ataupun rakan universiti.

Dan selepas bertemu kembali dengan kawan-kawan kamu yang kamu tinggalakn selama belasan tahun, pasti ada beberapa perkara yang akan membuatkan kamu rasa kekok, janggal dan pelik ketika majlis tersebut.

Berikut adalah beberapa perkara awkward yang terjadi semasa majlis reunion.

==========

That awkward moment...
Bila rakan kamu yang mendapat keputusan SPM yang teruk hadir ke majlis reunion dengan kereta import berharga 6 angka dan kamu yang menjadi pelajar cemerlang SPM hanya memandu kereta buatan nasional sahaja.


That awkward moment...
Bila semua kawan kamu menegur kamu dengan soalan "Kau tak berubah lansung. Sama je dari zaman sekolah dulu", walaupun kamu kurus masa waktu persekolahan dan sekarang saiz badan kamu sudah hampir sama dengan seekor badak  air.


That awkward moment...
Kawan kamu yang satu masa dahulu terkenal sebagai playboy mengahwini perempuan yang memang tak kena dengan taste dia dan lelaki paling buruk dalam kelas berjaya mengahwini perempuan cantik ala-ala model.


That awkward moment...
Bila samseng sekolah hadir dengan jubah dan songkok, ayat Al-Quran tak lekang dari mulut. Manakala pelajar yang baik umpama ustaz semasa zaman persekolahan pula tidak menghadiri reunion kerana sudah meninggal 3 tahun lepas akibat ketagihan dadah.


That awkward moment...
Bila bekas kekasih kamu hadir bersama pasangan dan kamu datang keseorangan.


That awkward moment...
Bila kawan kamu yang baru keluar muka depan surat khabar kerana menjadi penjenayah yang disyaki, hadir ke majlis reunion dengan muka selamba.


That awkward moment...
Bila kawan kamu yang bernama Rahim kini sudah berubah menjadi Rahimah.


That awkward moment...
Semua orang yang menghadiri majlis reunion tidak mengenali kamu, termasuk bekas kekasih kamu walaupun kamu bercinta dengan dia selama 3 tahun.

==========

Itulah serba sedikit awkward moment yang mungkin terjadi di majlis reunion. Semoga sesiapa yang menghadiri majlis reunion tidak rasa canggung bila bertemu dengan kawan-kawan lama kamu. Enjoy!

4 comments:

_akmalraman said...

yang boleh buat nangis dan bukannya canggung.

That awkward moment...
Bila bekas kekasih kamu hadir bersama pasangan dan kamu datang keseorangan.

Amirul (aremierulez) said...

_akmalraman:

Hahaha... Mungkin kalau dah lama, dah hilang kot rasa cinta pada ex tu. Mungkin la...

pinyu pjah said...

Paling Akward bila yg beria nk buat reunion ending dia yg malas nak amek tau pasal reunion..terus cansel reunion..hampeh..

Amirul (aremierulez) said...

Pjah:
Yes. Terjadi pada aku juga. Beria nak buat reunion, last-last cancel macam tu je

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...