Belilah Novel Aku!!!!

Sunday, May 13, 2012

Selamat Hari Ibu

Sambutan Hari Ibu disambut diseluruh dunia. Sambutan Hari Ibu disambut untuk mengenang jasa ibu kita yang mengandung, melahirkan dan membesarkan kita walaupun perangai anak kadang-kadang dah serupa setan dan selalu menyusahkan mereka. 

Tapi Hari Ibu tidak disambut pada tarikh yang sama diseluruh dunia. Norway misalnya, menjadi negara paling awal menyambut Hari Ibu. Norway menyambut Hari Ibu di bulan Februari setiap tahun. Norway menyambut Hari Ibu pada 12 Februari tahun ini.

Indonesia menjadi negara paling terakhir menyambut Hari Ibu. Tahun ini mereka menyambutnya pada 22 Disember 2012.

Terima kasih buat ibuku, Azizan Bte Ali, yang membesarkan aku dengan penuh kasih sayang dan tahan melayan kerenah aku sepanjang dibawah jagaanmu. Dan walaupun kini aku sudah tinggal jauh dengan ibu aku, aku masih lagi menganggap aku masih di bawah jagaan dia.

Selamat Hari Ibu kepada semua wanita yang kini bergelar ibu. Jasamu memang tiada tandingan.




No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...