Belilah Novel Aku!!!!

Sunday, June 17, 2012

Hari Bapa




Sambutan Hari Bapa disambut diseluruh dunia. Sambutan Hari Bapa disambut untuk mengenang jasa ayah kita (aku panggil ayah aku dengan panggilan abah) yang memikul tanggungjawab sebagai ketua keluarga dan  dan menyediakan nafkah kepada isteri dan anak-anak.

Hari Bapa tidak disambut pada tarikh yang sama diseluruh dunia. Andorra, Bolivia, Honduras, Itali, Switzerland, Liechtenstein, Portugal dan Sepanyol menjadi negara paling awal menyambut Hari Bapa tahun ini.. Negara-negara tersebut menyambut Hari Bapa pada bulan Mac setiap tahun. Mereka semua menyambut Hari Bapa pada 19 Mac tahun ini.

Bulgaria menjadi negara paling terakhir menyambut Hari Bapa. Tahun ini mereka menyambutnya pada 26 Disember 2012.

Terima kasih buat abahku, Abu Bakar bin Mohideen, yang membesarkan aku dengan penuh kasih sayang dan tahan melayan kerenah aku sepanjang dibawah jagaannya. Dan walaupun kini aku sudah tinggal jauh dengan ibubapa aku, aku masih lagi menganggap aku masih di bawah jagaan mereka.

Selamat Hari Bapa kepada semua lelaki yang bergelar bapa.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...