Belilah Novel Aku!!!!

Friday, August 10, 2012

Pemakaian Samping dan Kahwin


Kalau kamu nak percaya apa yang dia cakap, terpulanglah. Tapi bagi aku, inilah benda paling lawak pernah aku baca sepanjang aku bulan Ramadan.

Aku tak pastilah kalau ini memang betul-betul adat orang Melayu zaman dulu, tapi bagi aku benda ini memang dah tak boleh pakai.

Sekarang, semua orang nak berfesyen. Cara mereka pakai samping memang ikut suka sahaja. Dah tak mengikut adat lagi. Jangan tak percaya pulak bila aku kata ada sesetengah perempuan pakai tudung pun kerana fesyen, bukan sebab hukum agama (aku pernah jumpa orang macam ini).

Aku selalu pakai samping lepas dari lutut. Kenapa? Sebab samping aku agak besar. Tiada kena mengena samada dah kahwin atau bujang.

Tapi aku yakin, orang Melayu cepat percaya benda-benda macam ini. Kalau tidak, kenapa majalah mengarut macam Mastika laku dipasaran, dan kalau tidak kenapa entri tentang Hitler menyokong Islam dan budak beranak anak tikus lagu sahaja di share di Facebook satu masa dulu.

Aku yakin, semua kaum isteri akan perhati habis-habis cara pemakaian samping tahun ini.

Dan si suami boleh juga troll si isteri dengan memakai samping singkat di pagi raya tahun ini, lagi-lagi kalau si suami kena balik ke kampung si isteri tahun ini.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...