Belilah Novel Aku!!!!

Monday, October 29, 2012

Blind Spot & Accident

Beberapa minggu lepas, kawan office aku mengalami kemalangan.

Kawan aku menunggang motor. Macam mana dia boleh kemalangan? Dia melanggar ssebuah kereta.

Boleh tahan teruk juga kawan aku itu. Dia mengalami retak tulang pipi dan patah tangan kiri.

Sewaktu lunch hour, aku mengambil kesempatan untuk melawat beliau di hospital.

Semasa aku datang menjenguk dia, kawan aku ini sedang asyik bergurau senda bersama nurse. Amboi!... Cemburunya aku.

Macam biasa, aku melawat dengan tangan kosong tanpa membawa sebarang buah-buahan, bunga atau makanan. Kalau aku bawa pun, aku juga yang makan nanti.

"Macam mana kau boleh accident?" Tanya aku sebaik sahaja aku melabuhkan punggung di atas kerusi.

"Aku pun tak tau la. Masa aku nak berlanggar, baru aku perasan kereta tu." Jawab Ahmad (bukan nama sebenar).

"Macam mana kau boleh tak perasan pulak?" Tanya aku lagi.

"Aku rasa, kereta tu kat blind spot aku kot."

Aku mengangguk kepala mendengar jawapan dari Ahmad (masih bukan nama sebenar). Itulah jawapan paling logik dalam situasi tersebut.

"Macam mana kau boleh accident? Cuba kau cerita balik" Tanya aku lagi. Asyik bertanya sahaja aku kerjanya.

"Macam ni. Masa aku tengah bawak motor tu, aku tengah main SMS. Sedar-sedar, aku dah terlanggar kereta tu......"

"Hotak kau lah! Itu bukan blind spot. Itu kau yang buta namanya!"

Mujur aku tak ambil picagari, tikam mata dia biar betul-betul buta.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...