Belilah Novel Aku!!!!

Wednesday, May 22, 2013

Gugurnya Seorang Punk


Aku ada seorang kawan. Namanya biarlah kita rahsiakan untuk mengelakkan dia merasa aib. 

Kita gelarkan saja dia sebagai mamat dalam cerita ini.

Mamat seorang Punk. Knowledge beliau terhadap Punk boleh dikatakan amat mantap, sampaikan aku rasa dia bersekolah di Sekolah Kebangsaan Punk semasa waktu persekolahan dahulu.

Mamat sangat berpegang kepada fahaman Punk. Rasanya Mamat lah kawan paling Punk pernah aku ada dalam senarai phohe book dalam hand phone aku & juga friend list Facebook aku.

Hari ini aku call dia untuk bertanyakan beberapa hal. Lagipun aku sudah agak lama tak call dia.

Tiba-tiba aku terdengar lagu yang sangat mengganggu jiwa aku di corong hand phone aku.

"Putih-putih melati... Merah-merah delima.... Siapa baik hati, pasti ku terima...."

Ya. Kawan aku - Mamat - seorang Punk, menggunakan lagu Putih-Putih Melati, sebagai caller ringtone nya.

"Hello, Mirul. Apa khabar? Lama tak dengar cerita."

Aku tak mampu nak menjawab soalan dari Mamat sebab tengah sibuk menitiskan air mata melihat perubahan Mamat.

Dunia menjadi saksi, seorang lagi Punk gugur di muka bumi ini.

2 comments:

si ngokngek said...

punk to jiwangs bukan senang..

ohhh yang hang emo lebih asal.hahaha

Amirul (aremierulez) said...

Benda-benda macam ni bukan semua orang boleh paham dan emo... Kekekeke

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...