Belilah Novel Aku!!!!

Saturday, August 31, 2013

"Hari ni kan Hari Merdeka..."

Perbualan dengan kawan aku melalui WhatsApp pagi tadi.


Kawan:
Aku pelik betul lah dengan FAM ni?

Aku:
Kenapa pulak?

Kawan:
Macam mana lah FAM atur jadual? Hari ni boleh ada game Piala Malaysia pulak.

Aku:
Hah? Apa salahnya? Kenapa pulak tak boleh ada game hari ni pulak?

Kawan:
Ye la. Hari ni kan Hari Merdeka. Kan ke kita nak menghayati kemerdekaan negara kita dari penjajah hari ni. Bagilah peluang rakyat Malaysia nak menghayati kemerdekaan negara kita. Boleh pulak dia susun game bola hari ni pulak.

Aku:
Kau nak pelik menda nya. Sedangkan masa hari raya pun FAM buat relax je suruh budak-budak ni lawan Barcelona, apa sangatlah hari Kemerdekaan negara kita ni di mata mereka, ye dak?


Kawan aku terus senyap, tak membalas lagi. Mungkin dia sibuk layan Siaran Langsung Perarakan Hari Kemerdekaan dekat TV. Mungkin.


P/S: Tadi aku ternampak dua orang mamak dan seorang pekerja Indonesia tengah layan Siaran Langsung Perarakan Hari Kemerdekaan dekat kedai. Harmoni sungguh pemandangan itu.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...