Belilah Novel Aku!!!!

Monday, April 6, 2015

Mini Cerpen #2

#1
"Dah lama aku menduda. Aku datang nak pinang anak kau"
"Kau nak pinang si Milah?"
"Tak. Aku nak pinang si Jamal"


#2
"Aku ambik dadah sebab aku kecewa kerana cinta. Kau?"
"Aku ambik dadah sebab aku nak kalahkan Lin Dan."
"Oh.. Kau yang main badminton tu ke? patut macam pernah nampak."


#3
"Setiap kali saya renung mata awak, saya nampak sesuatu."
"Awak nampak apa?"
"Nampak tahi mata awak." 


#4
"Abah, kambing dalam bahasa inggeris apa?" Tanya si anak.
"God." Si abah menjawab.
"Goat la, bodoh!" Si atok memaki.


#5
"Kau tengok tu, makin ramai lelaki jadi pondan sekarang ni."
"Tu bukan pondan lah. Tu fesyen K-Pop."


#6
"Api! Api!"
"Mana? Mana? Mana rumah terbakar?"
"Bukan la, bang. Saya nak api, nak cucuh rokok ni."


#7
"Bang, ada api?" Tanya Ali pada seorang brader.
"Api kat neraka banyak."
Ali terus duduk tahiyat akhir


#8
"Stress!Rasa nak balik tidur"
"Tidur pun tak hilang stress"
"Habis tu nak buat apa?"
"Kau balik, lepas tu mati.Baru hilang stress"


#9
"Risau betul aku tengok perempuan sekarang ni makin cantik."
"Apa yang kau risau kan pulak?"
"Sebab diorang ni sekolah lagi."


#10
"Saya harap cinta saya pada awak kekal macam filem P.Ramlee."
"Maksud awak?"
"Tengok banyak kali pun, tak pernah jemu."


#11
Awek cun la! Tengok bio dia kejap..
"Future wife to Karim"
Bangsat!
*Baling phone ke dinding*


#12
"Kenapa abang nak kawin lagi?"
"Awak mandul."
"Abang lupa ke abang kahwin dengan janda anak 2. Saya mandul ke, abang yg mandul?"

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...